Fjärde oktober tvåtusenåtta

Jag drömde om dig i natt.
Du var positiv och glad,
och du pratade om hur bra du trivdes i Kalmar.
Något stämde inte.
Det var jobbigt att inse.
Jag skrev ett blogginlägg - wake me up when september ends -
som jag just nu vill ta tillbaka,
låt september vara för evigt,
låt oktober aldrig komma.
hösten behöver inte komma.
Som när man kör i bilen,
och alla lövens färger ändrar
färg desto snabbare och
längre man åker
.
Jag tycker vi kan stanna tiden för en stund.
Snurra tillbaka till september.
och stanna där,
tänk att man hade det så bra,
utan att tänka på det.
Drömmen utspelades nog i september.
Då var du glad & positiv,
lycklig över livet.
Det var vi nog alla.

nu ska jag packa,
inför newyorkresan,
som bär sig av på måndagmorgon,
redan imorgon mot lund,
ett steg närmare resan.
du & jag.
vi behöver det.
innan det ska jag träffa henrik.
Henrik, du är underbar.

Kommentarer
Postat av: Mysan

Jag hoppas verkligen du får det underbart i New York och försöka tänka på annat. ta hand om dig!

2008-10-04 @ 22:38:05
URL: http://mysackan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0