det är härligt, att ha det, såhär.

Nu sitter jag i Henriks lägenhet uppe i Kalmar. Kom upp hit igår och hans lägenhet är jättefin & mysig, precis som han.
Ute är det värsta regnovädret, funderade ett tag på att ta en tur till ICA som ligger här bredvid men kände mig inte lika pepp längre. Henrik är ambitös och är i skolan fram till tre och jag bara softar så länge i hans lägenhet. Det är skönt att bara ta det lugnt nu ett tag, de här dagarna. Har varit ganska mycket jobb den senaste tiden så det var skönt att kunna sova fram till elva idag. Ska kolla upp lite högskolor och universitet tänkte jag med, får se hur det blir med det, men det är skönt när man har tid till det och slippa känna någon stress. Helgen var även den mysig. I fredags var jag ledig och var på stan, träffade Henrik en stund och sedan blev jag stylad och fotograferad av Elisabeth och Bella, till något projekt. Det var fint, med ylletröja, pösigt som jag gillar, och med färgerna brunt, orange och guld. Dock är blixtar inte min favorit, eller mina ögon klarar inte av det helt enkelt så mina ögon ser antingen drogade eller uppspärrade ut, snyggt men vissa bilder blev nog bra.
På kvällen åkte jag & Josse till Kristianstad där det var dinner and a movie, just like old times in new york. Burger King och filmen Patrik 1,5 som jag gillade skarpt. Mysig kväll med dig min vän!
Lördag började med tidigt jobb klockan sju fram till tolv, och sedan hem för att städa, städa, städa.
Vid två kom Henrik och sedan efter fem kom Emma och Adam och vi skulle ha vår lilla inbokade parmiddag. Det blev handling, matlagning, middag och kaffe och spel. Vuxenstil kanske, haha, men det var mysigt. 
Söndagsmorgon lämnade jag Henrik hemma och jag själv begav mig till jobb klockan sju. Ja, det finns inte så mycket mer att nämna om det jobbet, det är som det är, och tyvärr ska det vara så med..
Fars dag var det också igår för att inte glömma och pappa uppvaktades med kex, ost och vindruvor plus en bok som skulle vara bra, och en ram med alla hans fem döttrar minsann. Lite svårt ibland att gissa rätt på vem som är vem när man har fem barn som alla är lika gamla på bilderna, haha. 
Sedan bar det av till Kalmar med Henrik. <3.
Nu ska jag snart ta mig lite tid till att söka runt, har ju fått låna Henriks dator, mac och allt, tog en stund innan jag förstod den, men Henrik är övertygad med att så fort jag lär mig den kommer jag inte ångra mig, så jag får lita på honom.
I eftermiddag blir det kanske en tur in till stan, vi får se,
de har ju ginatricot här (!),
lite lycklig är jag,

är inte van vid sådan här lyx.

So long and love. 


Kommentarer
Postat av: Josse

thank you my love :)

2008-11-10 @ 22:16:04
URL: http://lastdayofjuly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0