this is not just another day.

Måndag idag och jag har varit ledig. Sov många timmar inatt vilket var skönt och steg upp nio. Eller snarare efter hårda befallningar av Josse som ville få upp mig. Vi åkta till Väla vid tio, det var fint & mysigt. Där hade julen redan kommit, samt vintern på vägen. Snö överallt. Inne i Väla var det julskyltning och julmusik, men det är dags att komma i julstämning nu kanske. Inte för att man känner sig på julhumör just nu. Det blev några rundor och shoppades lite kreativt och lite kläder, och såklart mat at the foodcorner, med allt som kan tänkas, men det blev favorit i repris - Tacohouse, det var faktiskt underbart. Lite mer shopping & lite mer julstämning sedan åkte vi hem. En lite annan väg med 120väg men det gick vägen, iaf mot Hässleholm. Sedan ikväll har det varit lite annat som hänt, slappat och känt att jag behövt sätta igång med träning. Men just nu orkar jag inte bry mig, och försöker ta det som det kommer. Känner att idag orkade jag inte något med träning, alls. Var ute och gick en runda med syrran nu i kväll och det var mysigt. Hon & jag, vi är bra och vi är lika, systerlika men samtidigt så känns det som hon förstår mig på ett sätt jag ibland inte förstår mig själv, och det är skönt. För när man inte orkar med allt, så orkar hon med mig.
Och det betyder mycket för mig.
Nu ska jag snart sova. Tittar på bilder på mig & Henrik som jag bett han skicka, tider då man hade annan frisyr, hårfärg och klädstil (80-tal?) men det var fint. Det fanns en hel del fina bilder, du & jag är söta, du är söt och du betyder mycket för mig. <3. Saknar dig varje gång du tar turen till kalmar men jag får hålla om dig igen på torsdag, så dit längtar jag.

Puss& Godnatt.

Vila i Frid fina du.
Idag somnade även du in.
Jag kände dig inte så bra men det vi pratade så hjälpte du mig, du lyssnade & du förstod. Cancer är hemskt, helt sanslöst fruktansvärt. Men du betydde mycket för många som kommer ihåg dig för allt det fina du gjorde för dem.
Du är saknad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0