första advent

Hej Sophie. Vad är din blogg?

Det är första advent människor och det är fint. Det är faktiskt lite högtidligt att de de där fyra ljusen brinner, tycker jag. Idag var det julskyltning, en dag om året som liknar Hässleholmsfestivalen minus onyktra människor och värme plus 20 år äldre på majoriteten av folket. Men det är mysigt och de flesta är väldigt glada, så det är en skön stämning. Jag, Bettan, Henrik, Emma och Josse tog oss en tur idag. Det var fint det. Med fika & korv. Jag vet inte, som Josse skrev, om man verkligen är i julstämning. Efter allt som har hänt har allt det med julen skjutits ifrån en samtidigt som man bara vill ha allt som det alltid har varit, alla traditioner. I alla fall för mig, jag älskar julen och allt som har med det att göra, minnen & tradioner osv, jag älskar julhandeln och allt det, men man måste ändå inse för sig själv nånstans att saker och ting kommer inte bli som det alltid har varit. Och det är jobbigt, fruktansvärt. Jag har svårt för att inse, att du inte kommer tillbaka, det insåg jag idag, när det var dags för den årliga julskyltningen, att det inte är som förra året. Förra året satt vi och fikade i missionskyrkan och ingen kunde ens ana detta. Det är det jag menar, man kunde inte ana det, klart man inte kunde det, det var inte ens tänkbart. Men ändå, så känns det så overkligt. Men idag insåg jag, och jag kommer ihåg alla glada minnen, jag försöker spara dem. Jag tänker på dig varje dag.

Det var jobb i lördagsmorgon, fyra timmar sådär, men sjukt vad det tar musten ur en ändå. Efteråt begav jag mig hem, powernappade två h och sedan var det dags att göra sig i ordning för en tur ut till Henriks mormor & morfar med julstämning, pyssel, glögg & pepparkakor. Det var fint & trevligt. Sov sedan över hos Henrik och fick vakna upp bredvid honom imorse. Jag har blivit bortskämd av att få tillbringa så mycket tid med dig, för mig är du helt underbart underbar. Du gör mig lycklig och jag börjar förstå att det verkligen är du & jag. Ibland springer allt ifrån mig och jag förstår inte att jag har fått dig, du är så fin och jag vill ha dig här & nu så jag kan säga, med egna ord, 
att jag älskar dig.



Nu ska jag återgå till sexandthecity och min säng. Det finns inget annat som kallar just nu. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0