Bloggare är vi allihopa

Ja, seriöst, alla bloggar nu. Det är den nya grejen, klyschigt eller inte, men det är faktum. Modebloggare och andra kända bloggare tjänar miljontals kronor på att berätta om deras livsupplevelser, fyndköp och andra intressanta åsikter dem har om det ena och det andra. Och här snackar vi miljonbelopp, riktigt maffiga pengarantal ges till bloggare med flest antal besökare. Och varför alla dessa besökare, rättare sagt, hur får dem alla dessa besökare? Vad skriver dem om som är så otroligt intressant att folk sparar bloggen på sina favoriter för att dagligen uppdatera sig om det senaste blogginlägget. Jag började fundera på detta idag när mina vänner Elias & Daniel visade sig också ha hamnat i bloggträsket, seriöst eller inte, men sannerligen bloggar dem. Och det är kul att läsa! Jag tycker det är minst lika kul att läsa andras som att skriva själv. Man ser så mycket tycker jag i ett blogginlägg. Först och främst ser man vad folk ser som intressant att skriva om och hur dem uttrycker sig. Enligt mig så är en blogg där en persons personlighet uttrycks i ord. Och det är fräckt. Blogg gör att man känner sig lite självständig, egna tankar, egna åsikter och ord om sitt eget liv som andra läser. Om mitt liv?! Om dem vill. För för mig är det sjukt intressant och förståligt medan andra bara knappar sig igenom bloggsidorna.
Men jag gillar det i alla fall, speciellt är det kul att se vad folk själva tycker är intressant att skriva om i deras liv,
och många ger mycket inspiration!
So keep up the good work alla bloggare!
Och jag vet att många har emot den här "nya grejen" att blogga, bara för att alla andra gör det och då ska såklart folk vara anti. Så har det alltid varit, och kommer alltid att vara, så jag tänker inte ens kommentera det här med att vara anti.
Folk kommer alltid ha åsikter,
och tur är väl det.
Jag ser bloggen mer som mysfaktor,
som bilden illustrerar, med kaffet framför laptopen.
Kaffe med lite mjölk, laptopen uppslagen och inspiration i överflöd.
Ohmy.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0