when the night comes falling, I'll be calling.


Slappelördag idag och jag är ledig, har varit ledig. Har denna vecka jobbat måndag - fredag i sträck, och även imorgon blir det ett 10hpass, känns bra. I alla fall den tjugosjunde, januari, då kommer jag tacka mig själv för min ambitiösa insats dessa dagar när jag sedan kommer slappa nästa vecka. Jag hade gärna tagit lite mer jobb, man kan väl lika gärna köra på, tyvärr finns det inte så mycket att erbjuda (om de inte ringer iofs..) men mamma tycker det är bra att jag har det ledigt, kanske ligger en sanning i det.
Jag & josse köpte tavlor för ett tag sedan, stora omålade tavlor med en vit grund och jag känner mig lite sugen för att göra något på dem. Inte måla då! Haha, när jag visade Ewa min fina inhandling den dagen med tavlor & färger och hela konstnärsstuket så gav hon mig blicken "Sarah? Måla? Konstnär?" Haha, och så illa är det inte. Men något hade varit fint, faktiskt, med kort & kreativitet, så kanske det går vägen.
Idag har jag slappat som sagt. Igår jobbade jag, träffade Henrik efter det och vi gick och åt på en jättemysig Thairestaurang och åt kinamat. Han är underbar & maten var underbar, och det var mysigt. Sedan var det promenad genom stan hem till mig för att se Idol 2008 som börjar rikta sig mot final. Jag tyckte ju faktiskt att Robin hade förtjänat en av de finalbiljetterna, men tydligen tog Alice den. Kevin kändes ganska självklar, och ändå tar han ingenting förgivet den killen, han kör på varje kväll med lika mycket ös och professionalitet och blir samtidigt lika överlycklig & förvånad varje gång han sitter säkert. Så får mig bör han vinna, men egentligen tycker jag denna tävlingen handlar om att ta sig till final, sedan har du vunnit, kommer du etta händer inte så mycket ändå. Det kändes som en liten sanslöst lång utläggning men men iaf, så såg vi slutet av detta idol igår. Sedan var det du & jag.

Idag har jag umgåts med Josse & vi har virrat på staden, handlat kläder, druckit glögg, ätit pepparkakor & hängt i driven + lite prat & skratt. <3
Allt är förberett inför nästa veckas händelser, både jobbiga & roliga. 
Begravning på onsdag & sedan julkonserter hela helgen,
kanske bör vara ledig måndag & tisdag ändå... Mamma brukar ha rätt, tyvärr är jag inte så bra på att förstå det alltid,
men hon brukar veta felet utan att jag säger ett ord. Hon vet redan och när jag inser sanningen så finns hon redan där. Och det betyder så himla mycket.

Ikväll kommer Henrik, nog vilken sekund som helst. Vet inte vad vi ska hitta på, säkert något mys, kanske en film.
Du gör mig lycklig älskling. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0