press, svett, tårar & fest. livet är en fest.


Ojoj klockan är nio och jag skulle kunna somna nu, men jag vill inte, jag vill känna av denna känsla av att vara ledig och ha sovmorgon hela dagen imorgon, som visserligen inte kommer bli så lång, men ändå. Är ganska trött efter denna vecka som har innehållit det mesta, jag skulle kunna säga blod, svett & tårar där mer än häften stämmer in. Det började i måndags med att jag efter klockan tio får ett samtal från inga mindre än MAXI. De säger att de hört att jag varit sugna att börja på MAXI & frågade om jag hade tid att komma på intervju som jag sedan gjorde efter tre. Den gick bra, tror jag, så bra en intervju kan gå om man bara ska prata om vad man gjort, pluggat & jobbat. Finns inte så mycket mer att säga än sanningen där. Iaf så senare på kvällen när jag hade sångcoaching inför showerna nu i helgen så ringde telefonen och det var en från MAXI som undrade om jag ville börja & om jag kunde börja redan dagen efter. Jag var absolut på.
I tisdags gjorde jag min debut som jag faktiskt får säga gick bra. Jag var helt slut efter den dagen med alla koder som ska in, rutiner som ska följas men det är spännande, det får jag ju faktiskt säga. I tisdagskväll var det 3h övning med Sjungande julgranen och det gick bra. Folk säger tydligen att jag sjunger bättre än vad jag gjorde förra året, jag tar det positivt. I år har jag tid att sjunga, förra året mådde jag inte så bra just då.
I onsdags var den dag man länge vetat nu skulle komma men aldrig kunnat föreställa hur den skulle vara. Åh vad jag saknar dig Christoffer. Jag gör verkligen det,
men jag glömmer aldrig våra minnen, dem håller jag fast vid.
I onsdagskväll var det hudvårdskväll med Bettan, Bella, Linnea och Josse. Linda kom och förespråkade Mary Kay och det var hudvårdsprodukter hit och dit, det var trevligt & mysigt.
Och Henrik kom, min älskade pojkvän kom. :)
I torsdags var det jobb på kvällen, kämpa, kämpa, kämpa. Sedan solning.
I fredags var det jobb, sedan ansiktsbehandling där man fick veta ett och annat, man får ta det som det är.
Efter det mycket bilkörning men mys i Kstad med Henrik. Och sedan var det the big final. Kevin är bäst, solklar & klockren.
Lördagen började med genrep klockan tio. Jag var inte så pepp men jag började sakta känna styrka i vad jag skulle göra. Denna nervositet är det värsta jag vet, usch, varje sekund av den ångrar jag att jag alltid ska ställa mig på denna scen inför alla dessa människor. Men på något sätt så försvinner det mesta när man tar taget om micken och hör sin egen röst. Sedan när man är klar kan man sakta pusta ut, och när man känner att man klarat det, ja, det är den bästa känslan av alla. Så kanske är det värt allt i alla fall.
Så tre föreställningar på två dagar, mycket press, stress och annat kul. Det är spännande men nu vill jag sova, låt mig få sova. Jag kan inte orka allt, vet inte riktigt om någon begärt det heller, men ibland sätter man den pressen på sig själv..
Men inte ikväll.
Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0