Merry Christmas

Julafton var fin. Började smått med minijullov på måndageftermiddag där jag efter mitt jobb gick till stan för att kolla på det sista inför julafton. Gick upp till min chef och fick en julklapp, dock råkade han avslöja innehållet i telefon med en annan som jag hörde, men citruspress är aldrig fel. Sedan träffade jag Henrik på stan och vi gick lite och sedan kom mamma och hämtade oss. Gick en lång runda på Maxi och shoppade det sista, konstigt att man alltid ska hänga där när man inte jobbar, jag är verkligen beroende av den affären, på både gott och ont ;)
Sedan blev det fix hemma och mys med Henrik. Efter maten kom Josse och det blev planerande av Nyår fram till midnatt. Jag hoppas, hoppas verkligen att det blir av & lyckat. Hoppas!
Tisdagsmorgon blev det sovmorgon, underbart. Kom på vid tolv när jag skulle skjussa hem Henrik att jag hade tid hos Hårstudio 11 klockan 12.30 så det blev lite brått. Väl där blev det noppning & färgning av mina ögonbryn, som jag fått av Bettan i 19års present. Det blev mörkt, men färgen lägger sig och nu börjar det arta sig.
Under dagen träffade jag sedan Emma och vi bytte presenter och pratade. Det var mysigt. Fick en guldkartong med ljus och prydnadssaker i guld, tack vännen!
Efteråt bar det av till Josse och vi hade också lite julmys med paket. Jag fick en överraskande present som jag fortfarande inte har kommit på vad i hela världen det är. Det gäller den 20 februari klockan 17.00, så vitt jag vet,
och så var det något med det här med låna....Tack! <3
Jag & Josse hann även med ett besök på Maxi och sedan åkte jag hem. Senare under kvällen var jag på Maxi två gånger till, helt sanslöst. Andra gången för att handla julpapper och sista gången för att handla tisdagservjudandet; en dvd. Julklapp till mig från mig. Lönen kom med denna dag, så jag kunde ju unna mig det.. :P
Efter var det julskinka & mys med familjen och sedan bar det av till Henrik där jag skulle spendera natten. Julmys. Julaftonsmorgon vaknade jag upp bredvid honom och det var även där paketbyte. Jag fick biljett till deltävling 4 i Melodifestivalen på Malmö Arena av honom, älskling du är bäst och jag längtar!
Henrik skjussade sedan hem mig och sedan åkte vi hem till Pelle för lutfisk, sås & potatis. Som vanligt. Träffade min kusin Sebastian man väldigt sällan ser som sedan åkte vidare till sin flickvän. Där var även Rebecca, min andra kusin & hennes man Erik som sedan kom till oss senare på kvällen. Efter Kalle Anka så var det julbord och massa gröt, med MANDEL! Jag tyckte vi kunde införa något kul, och Kristina var den första att få den ;) Och Simba & Smulan var julfina med guldrosetter, som dem inte riktigt själva gillade, men fina var dem.
Sedan var det julklappsöppning, glögg & julgodis. Mysig julafton med finaste släkt & familj.
Fick mitt lila sidenpåslakan och somnade sedan gott till vännersäsongen.

 





Nu är det juldagen och jag ska jobba. Lite synd tycker jag, för hade varit kul att gå på björket ikväll, men men jag hoppas på nyår istället. Nu ska jag ringa älskling. <3

Och Josse, krya på dig fina vän. Du MÅSTE bli frisk! Du får inte bli sjuk i år igen. nejnejNEJ!
Bli frisk så vi kan fira nyår och skåla in det nya året med champagne, :):):)

Och Sophie det var tomt att du inte var hemma i år. Gillar inte riktigt denna USAlagen. :( Hoppas iaf du får en fin jul borta i USA. Du är så saknad hemma!

Kommentarer
Postat av: sophie

Tack for bilderna - det betyder mycket att kunna se fast man inte var dar.



Tanker pa er!

2008-12-26 @ 07:32:59
Postat av: emma

tack för yogaboxen snygging!

(och smulan var ju sjukt snygg du!) :)

synd du inte kunde komma igår, men träffade

henrik, som pratade mkt gott om dig :) sötis!

vi hörs snäckan! puss

2008-12-26 @ 21:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0