första i december

En lång måndag idag. Gick upp efter åtta för att göra mig klar för att åka till IKEA med Emma, det var julhandel + annan handel, som alltid när det gäller IKEA, som gällde denna dag. Hämtade Emma och vi gasade iväg mot Älmhult. Väl på IKEA shoppades en del julklappar + annat smått och gott. Var inte jätteförtjust i dess jultema i färgerna blått/vitt och rött/orange. Hm, kändes midsommar/halloween istället, men inhandlades ändå stjärnor som jag tänkte jag skulle fästa längs sängkanten och få lite julmyspys. Ska försöka fixa lite imorgon med julpynt på mitt rum, resten av stan är redan pyntad, jag har inte hunnit riktigt. Börjar elva imorgon, och ska jobba hemtjänst. Kändes riktigt meningslöst att jobba TVÅ h, men lyckades få två h till, så det blev lite bättre. Sedan imorgonkväll är det träning inför showerna nästa vecka, börjar bli lite smått nervös, har inte riktigt haft tid att tänka på det innan.
Iaf, så var IKEA målet för denna dagen och det var fint och alltid lite mer än vad man trodde man skulle införskaffa. Emma handlade ljus som hon brukar plus lite annat smått & gott. Det var mysigt att gå runt och titta på de olika inredade rummen de hade, på alla avdelningar. Man är rätt trött på att bo i ett rum i källaren med inga fönster, jag känner verkligen för att börja inreda och skapa något eget. Det är nog dags nu, får se vad jag kan finna.
Ska snart sova, har jobbat 6hpass på hemtjänsten nu ikväll, är lite trött. Det blir lite mycket ibland på det jobbet, att vissa inte kan planera, känns jobbigt men har fått in bättre och bättre flyt på det hela, så det får jag ändå säga att det går lättare.

Har ni tänkt på det, det tänkte jag på idag när jag körde runt i min egen värld på jobbet och nynnade på en låt, att ibland nynnar man eller i andra sammanhang säger en mening på automatik som egentligen säger precis hur man känner?
Idag nynnade jag på en låt på radion, en välkänd och jag sjöng med. Det tog en stund innan jag insåg att allt jag sjöng på automatik i låten var ord som egentligen förklarade vad jag tyckte om olika saker. Det kändes fräckt, överraskande och förståligt. Det passade så himla bra.



jag vill ha tid till att fotogragera, redigera och ganska mycket mer. 
 usch, för att tiden inte räcker till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0