for better for worse - just do it.

Idag är det lördag och jag har jobbat, sedan åtta så jag är trött. Men det är jobb imorgon med, inte förrän tolv, så jag kan väl unna mig lite tid här. Har precis sett dansfilmen från årets dansshow 2008, och jag är väl ganska nöjd, i alla fall med hiphopen/streeten, resten är inte mina bästa stilar, men jag får vara nöjd känner jag. Mycket prat idag, ikväll, om mina gymnasieår. Jag känner nu att jag är så glad över att jag inte ska gå tillbaka till skolan, visst att skolan var en trygg och säker plats med rutiner och planer som var klara flera månader framöver, men jag vet också hur jag längtade bort från skolan när jag väl var där. Gymnasiet är för vissa "the time of your life" , då livet leker, men det var det aldrig för mig, jag hann aldrig komma dit. Så därför är jag glad över att jag slipper skolrutinerna och bara kan få göra det jag känner för, samtidigt som jag fortfarande jobbar, såklart&förhoppningsvis.
För det första så ska jag börja träna duktigt och ordentligt, har inte blivit så mycket med det på sistone, och ingen regelbunden i alla fall, men det ska det bli ändring på. Ska försöka mig på dansmixen på qpoolen, och sedan försöka springa ute. I alla fall en bra början. Sedan får vi se vad mer som händer. Och just det, den 8 september ska jag permanenta mig, lockigt och dant, får se hur det passar denna tredje gång jag gör det, men det ska bli skönt att göra något kul med håret. Jag gillar det lockiga. Det är slut på det raka och tråkiga.
Nu ska jag sova. Får se om jag hinner en springrunda imorgon bitti. Jag blev så på G när jag pratade om det.

Dagens person : Nanne Grönvall.
Såg en intervju med henne på nyhetsmorgon idag på mitt jobb. Hon ger sådan inspiration och så har hon en sådan sanslös energi att man blir helt smittad. Hennes favoritföremål att samla på var troll och häxor för hon tyckte det speglade oss människor. Vi känner oss oftast så annorlunda och odugliga, och att vi skiljer oss så enormt från alla andra i samhället. Hon menade och sa att
"Det finns något fint i alla människor. Alla människor är vackra på sitt sätt" 
Sant tycker jag.
Och så är hon en sådan förebild egentligen, för så många, ganska omedvetet.
I alla fall, sov sött.
Godnatter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0