fascinating, isn't it?

Har precis anlänt från Åhus efter en mysdag med min vän Josse på stranden. Har sand från topp till tå, innan och utanpå allt som jag bär och jag skiftar i rött och brunt. Det bränner lite, och jag får se det positivt; det ska väl kännas, right?
Vi åkte dit efter vi varit på Pmr och Josse fått en ny snyggmobil med grpsfunktionen som hon blev så lycklig över, haha!
I alla fall så började vi prata om det som detta blogginlägg antagligen kommer att kretsa om, hur man är som person, och hur man skiljer sig. Okej, vi sade aldrig de orden i den följden utan vi kom in på 
det när jag tillslut förstod varför jag och Josse, som är så lika på många områden, samtidigt skiljer oss så otroligt. 
Josse är så extremt praktiskt lagd medan jag i vissa sammanhang lider av praktiskt handikapp. Det är komiskt när man tänker närmare på det. Som tex  vår NewYork resa som närmar sig i höst där hon redan har planerat när vi ska åka på morgonen för att kunna vara där i bästa möjliga tid. Och vi snackar inte kring "typ 3" på morgonen utan mer exakta tider kring klockan kvart över, eller tio i. Och i sådana sammanhang är jag helt lost. Jag hade nog börjat fundera på det veckan innan och då kanske tänkt att ja, runt den tiden typ där en halvtimme innan och efter går bra att åka, men icke. Det kommer bli ordning och reda, och jag vet att vi kommer hinna i tid till alla tider som ska passa. Och i samma veva så ska vi ju också mellanlanda i Bryssel för några timmars paus, och där har Josse redan tänkt ut hur många timmar vi har på oss att göra saker och vad som måste göras. Det enda jag tänkte på när jag hörde det var den goda buffén vi hade kunnat slå oss ner vid för att sitta där några timmar och fördriva tiden och få ut så mycket mat som möjligt för ett fast pris.
Det är sådant jag menar, där är vi så extremt olika.
 



Tekniskt lagd
är min sötsyster Ewa som vet allt om det senaste inom teknikens områden, och vill mer än gärna utforska varje teknikpryl hon kommer åt. Hon förstår brukshandvisningarna som man själv slänger i papperskorgen, och hon ser det logiska i att sätta ihop saker och ting.
Teoretiskt lagd är min pappa, i alla sammanhang. Han vet orsaken varför och hur. Han vill veta varför, och jag antar det utgör svaret varför han är teoretiskt lagd.
Jag är mer den drömmande, tidsoptimisten (för sannerligen tragiskt nog är jag det) som lever i andra världar samtidigt som jag försöker göra tre saker samtidigt. Inte så lyckat. Istället för att se det praktiska ser jag det kreativa, det ytliga. Jag ägnar mer tid till att duka snyggt och fint istället för att maten ska bli bra och gjord i hyfsad tid. Jag har också en tendens till att inte vara logiskt lagd. Att jag förstod matte var ett under (!) för jag kan inte se det logiska, realistiska och det egentliga. Jag ska alltid krångla till saker och ting istället för att ta det för vad det är och tänka vad anledningen möjligen kan vara, alltså det logiska, men icke. Jag är för hastig i saker och ting och kan inte stanna till och ta ett djupt andetag och sedan ta tag i sakerna utan jag gör snabbt vad som ska göras och sedan får jag panikandas när jag inser hur fel allt blivit.
Intressant, alla har vi våra brister och väldiga fördelar.
Jag vet säkert mina, nu i alla fall, men det tog några år.
Nu ska jag laga sallad och slappa framför friends.




















So long.




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0