Mys i regn, tid & kaffe, plus en metro.

03.15. Vaknar, får panik och tror att jag försovit mig. Kollar på klockan, och somnar om igen.
04.37. Vaknar, får panik och tror att jag försovit mig. Kollar på klockan, och somnar om igen.
05.30. Väckarklockan ringer, och jag vaknar inte.
05.40. Vaknar, får panik och suckar över mig själv när jag inser att jag tryckt bort larmet i sömnen.
06.43. Åker tåg mot Vinslöv. Det ösregnar, men det är mys ändå. Plus att det finns metro över som ger en stor bonus på det hela.
07.00. Anländer till Bygatan. Tyst och lugnt. Brygger kaffe, träffar min arbetskamrat och vi pratar om det ena och det andra.
08.00. Druckit klart kaffet, läst igenom Norra Skåne och lite reklambroschyrer. Känner mig redo för att göra något.
08.30. Städningen som jag skulle hjälpa en boende med denna dag är nu klar. Tvätten ligger i och vi sätter oss och fikar. Mera kaffe.
09.00. En sväng till ICA. Bilen dör precis innan järnvägsspåret. Jag suckar bara, orkar inte få panik och trycker ner gasen i botten (förvånad över mig själv). Bilen startar till min lycka.
10.00. Hemkommen. Ingenting att göra. Läser Se&hör och sedan blir jag helt fast i tvprogrammet Supernanny.
11.00. Antikdeckarna (?) börjar. Suckar och hämtar min mat istället. Programmet var inte så illa ändå.
12.00. Fixar mat åt boende. Nästa arbetskamrat kommer och vi pratar också om det ena och det andra.
14.00. Fixat lite tvätt och nu är det dags för fika igen. Denna gången skippar jag kaffet.
14.30. Slutar, men ägnar mig åt att göra klart tvätten i alla fall, tåget går ju inte förrän tre.
15.20. Struntade i tåget, bussen är ändå mysigare att åka. Det börjar regna när jag anländer i Hässleholm och jag beger mig hem.

Trevlig dag. Jag är mest trött för det eviga vaknandet i natt, annars som sagt är jag inte så trött. Ganska slapp dag, som ni ser. Och jag berättade väl att detta var en arbetsdag? En vanlig sådan. :)

 
Morgnar är mysigast när det är som tystast.
Tillsammmans med tåg och regn
är det en oslagbar kombination,
och så metro såklart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0