keep dreaming, keep walking.

Ännu en vecka slut och fy sjutton vad snabbt allt går. Jag kan inte fatta att sommaren är över förrän mamma idag började prata om att ta ner poolen och när jag själv omedvetet hellre tar på mig tjocktröja än att gå i endast linnen. Så jag får väl vara snäll och acceptera att hösten snart är här. Inte för att det är något fel på hösten, det händer inte så mycket, det finns inga krav, man bara flyter med, och jag fyller år. PLUS att i år ska jag & josse, som många gånger nämnt tidigare, till New York City till min syster och hälsa på. Det ska bli ganska underbart. Men ändå så är allt så annorlunda, i år, man flyter inte riktigt med.
Det går rätt trögt.
Igår regnade det, konstant. Det regnade när jag åkte till jobbet, och det regnade när jag satte mig på tåget vid nio för att åka hem. Sommarens sista droppar föll över hela Sverige och det är svårt att acceptera att allt inte är solklart och underbart. Så var gårdagen för mig i alla fall, jag var trött och seg och allmänt negativ, nej inte negativ, mer realistisk om saker och ting. Jag har kommit på att jag är inte det, jag tror för mycket. Men saker och ting måste erkännas, innan det kan accepteras, och kanske kan några regndroppar, långa tomma stunder som innebär väntan på tåg, tid eller annat, få en att inse. I alla fall för mig.
I fredags var det Kingan med Sara & Henrik. Det var fint det. Och i lördags & söndags var det enbart jobb, jobb och jobb. Men jag antar pengar behövs och jag ska verkligen inte klaga, verkligen inte klaga.
Och nu ska jag sova, imorgon är det jobb.
Och för att inte glömma att nämna, Emma fyller 19 år idag.
Grattis min vän! Jag hoppas din dag var fin.
Jag har inte så mycket mer att säga. Goodnight people.


Kommentarer
Postat av: Dessi

haha otroligt roligt, eller inte:p den aerobicen är i Tjörnarp på tisadagar klockan sju. Börjar om någon vecka, kostar 100 kronor för ett helt år, och det är riktigt bra där :)

2008-08-25 @ 22:05:37
URL: http://tennevi.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0