Bara få vara.

Det är höst snart. Igår var jag sommarklädd. Med shorts och linne, plus leggings för att inte frysa allt för mycket. Men nu bryr jag mig inte, det får gärna bli höst. Märkte det när jag gick hem från Maxi i torsdags kväll vid niotiden hur skönt det är när det inte är för kallt, men inte för varmt heller. Höstkvällar slår ganska mycket faktiskt. Det är mys på det. Och idag är jag ledig och jag vet inte vad jag ska göra. Fixa min mobil som inte har något ljud längre, och det ska vara en walkman. Ikväll är det elvira, kände mig sugen på det för ett tag, men vet inte riktigt. Vi får se.
Sedan är min syster smart. Utan att hon ens tänker på det kläcker hon ur sig meningar som faktiskt är så sant.
Hon sa: Sarah, kan inte saker bara få vara? Ingen förklaring. Bara vara.
Det är faktiskt sant. Inga svar, bara få vara.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0